Poznaliśmy zwycięzców "Nakręconej ekonomii"

Konkurs Nakręcona EkonomiaNa konkurs z całej Polski napłynęła rekordowa liczba prac, bo aż 308. Ich twórcami byli młodzi ludzie z gimnazjów i liceów, których zadaniem było przełożenie na język filmu czterech zagadnień ekonomicznych: 1. Codzienne decyzje finansowe, czyli ekonomia w naszym domu; 2. Jak zostać przedsiębiorcą, czyli o prowadzeniu działalności gospodarczej; 3. Mogę się bogacić, czyli o roli pieniądza w naszym życiu; 4. Jak radzić sobie na rynku pracy, czyli o popycie i podaży na pracę.

Jury wyselekcjonowało 12 bardzo różnorodnych prac. Wśród filmów nominowanych znalazło się miejsce dla animacji, dokumentu, animowanego tutorialu, teledysku, a także nieźle zrealizowanych filmów aktorskich. Filmy te w pomysłowy, przystępny i atrakcyjny sposób zwracały uwagę na to, co w każdym z zagadnień ekonomicznych jest najistotniejsze. W głosowaniu internautów wygrał film stworzony pracochłonną techniką poklatkową (złożony z około 1600 pojedynczych zdjęć) zatytułowany 6 kroków do sukcesu i pokazujący, że zakładanie firmy jest w sumie bardzo proste.

Na drugim miejscu finiszował film Moja własna przedsiębiorczość - dokument przedstawiający historię chłopaków, którzy w młodym wieku postanowili zająć się produkcją koszulek z ręcznie malowanymi wzorami. Te, dzięki swoim projektom zdobyły zainteresowanie odbiorców, co pomogło rozwinąć własną działalność gospodarczą.

Trzecie miejsce zajął film pt. Królik - krótka, prosta animacja 2D, w której pewien królik oszczędza marchewki otrzymane od rolnika. Dzięki oszczędnościom i inwestycji powiększa swój kapitał i staje się najbogatszym (w marchewki) królikiem w okolicy.

Zgromadzone na stronie serwisu MillionYou filmy mogą posłużyć nauczycielom przedsiębiorczości czy WOSu jako doskonałe, atrakcyjne, angażujące młodzież narzędzie edukacyjne. Przecież oszczędzania na lokacie i inwestowania na giełdzie można uczyć się w rytm rapującej piosenki (Oszczędzaj i inwestuj), a zasady popytu i podaży w klarowny sposób wyłoży nam bezrobotny rycerz, który z braku smoków do zabijania, przerzuci się na handel smoczkami dla dzieci (Cumelek).