Co nowego w Consumer Classroom?

Wszyscy jesteśmy konsumentami. I najczęściej z powodu naszej niewiedzy i braku umiejętności marnujemy niepotrzebnie wiele pieniędzy. Niestety, w podstawie programowej w polskich szkołach stosunkowo mało uwagi poświęca się rozwojowi świadomości konsumenckiej. Brakuje szeroko zakrojonej edukacji młodych i dorosłych konsumentów - dlatego też powstał ogólnoeuropejski portal ConsumerClassroom.eu, prowadzony we wszystkich językach UE.

W portalu Consumer Classroom znajdziemy wiele tematów konsumenckich, które można wykorzystać na różnych przedmiotach. Edukacja konsumencka jest interdyscyplinarna i jej celem jest rozwijanie umiejętności młodych konsumentów, które są im niezbędne w życiu.

Co polecamy (listopad 2013)?

Dla nowych użytkowników - krótki film instruktażowy na temat portalu pt. "Teaching Consumer Education" (w języku angielskim):

Rozbudowane zostało narzędzie do budowy cyfrowych lekcji i materiałów edukacyjnych online. Zaawansowane narzędzie do tworzenia lekcji umożliwia tworzenie złożonych, interaktywnych lekcji w formacie cyfrowym bez posiadania umiejętności programowania. Możesz łączyć ze sobą różnorodne zasoby - teksty, obrazy, filmy, w tym gotowe Zestawy edukacyjne w formacie cyfrowym dotyczące tematyki konsumenckiej - i publikować je w celu wykorzystania podczas zajęć. Możesz także przygotowywać quizy i sprawdzać wiedzę swoich uczniów. Więcej informacji na: http://www.consumerclassroom.eu/pl/content/narzędzie-do-tworzenia-lekcji.

Lista dziesięciu popularnych filmów, w których poruszane są wątki dotyczące zrównoważonego rozwoju: http://www.consumerclassroom.eu/pl/node/6907.

Poszerz swoją wiedzę o tematyce konsumenckiej - zapoznaj się z broszurami informacyjnymi. Znajdują się tu linki do przydatnych zasobów opracowanych przez organizacje europejskie i krajowe, zawierające przydatne informacje z zakresu szerokiej gamy zagadnień konsumenckich: http://www.consumerclassroom.eu/pl/content/broszury-informacyjne.

Znajdziecie tu również wiele zasobów łączących rozrywkę z edukacją konsumencką. Na przykład grę Chocolate Trade Game, w której śledzimy, jak powstaje czekolada - od ziarna kakaowca aż po tabliczkę czekolady rozpływającą się w ustach: http://www.consumerclassroom.eu/resource/chocolate-trade-game. I wiele wiele innych.

Zapraszamy do korzystania z zasobów Consumer Classroom i organizacji ciekawych zajęć dla uczniów.

Fundacja THINK! jest koordynatorem krajowym portalu ConsumerClassroom.eu.