Co roku portal ConsumerClassroom.eu zaprasza młodzież ze szkół ponadpodstawowych w krajach UE do udziału w ogólnoeuropejskim konkursie międzyszkolnym. W tym roku tematem konkursu jest konsumpcja treści cyfrowych przez młodzież.
Treści cyfrowe przenikają dziś wszelkie dziedziny życia. Uczniowie mają łatwy dostęp do bezpłatnych i płatnych produktów online, szczególnie muzyki, filmów, książek elektronicznych oraz gier. Problem bezpieczeństwa podczas użytkowania i kupowania treści cyfrowych obejmuje różnorodne zagadnienia, takie jak ochrona danych osobowych, skutki legalnego i nielegalnego korzystania z tych treści, podatność młodych konsumentów na zagrożenia w sieci.
Jeśli macie pomysł na ciekawy projekt i chcielibyście go zrealizować ze szkołą z innego kraju UE (warunek konieczny), ten konkurs może być dla was początkiem dobrej i twórczej współpracy. Termin nadsyłania projektów na konkurs upływa 24 kwietnia 2015 r.
Uczestnicy konkursu z Polski i klasa partnerska z innego kraju UE muszą określić, które aspekty treści cyfrowych będą badane. Wystarczy przesłać lekcję interaktywną, stronę internetową, film lub scenkę, które włączają również młodzież z klasy partnerskiej, a dotyczą tematu "młodzież korzystająca z treści cyfrowych". To niepowtarzalna okazja do wykazania się kreatywnością.
Każde zgłoszenie musi zawierać:
- listę uczestników projektu (nauczycieli i uczniów),
- krótki opis projektu (w języku angielskim),
- krótki opis współpracy prowadzonej w ramach projektu oraz stosowanych narzędzi (w języku angielskim),
- interaktywny element ilustrujący kluczowe przesłanie projektu, np.: film(y), lekcję multimedialną,
- krótkie podsumowanie działań promujących projekt (np. za pośrednictwem mediów społecznościowych, kontaktów z mediami lokalnymi lub działań promocyjnych w szkołach).
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w dniu 29 maja 2015 r.
Nagrodą główną w konkursie jest wycieczka do Brukseli dla zespołu projektowego, połączona ze zwiedzaniem i wizytą w głównych instytucjach Unii Europejskiej. Zwycięski projekt zostanie umieszczony na stronie internetowej Consumer Classroom.
Consumer Classroom to stworzony przez Komisję Europejską portal społecznościowy dla nauczycieli z całej UE, zawierający wysokiej jakości zasoby edukacyjne oraz interaktywne narzędzia, umożliwiające młodzieży w wieku 12-18 lat nabywanie praktycznych umiejętności konsumenckich potrzebnych w życiu. Strona jest finansowana ze środków UE i ma na celu stymulowanie rozwoju edukacji konsumenckiej w szkołach ponadpodstawowych oraz kształtowanie odpowiednich postaw konsumenckich młodzieży.
Więcej informacji o konkursie na stronie ConsumerClassroom.eu (w języku polskim). Aby zgłosić pracę konkursową, nauczyciel powinien zarejestrować swoje konto w portalu.
Zobacz też więcej informacji o ConsumerClassroom na stronie Fundacji Think!: http://think.org.pl/projekty/dzialania/83-consumer-classroom.