Od trzech lat Fundacja Think! wykorzystuje blogi jako doskonałą metodę edukacji młodzieży i studentów. W tym roku, w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2013, ogłosiliśmy i przeprowadziliśmy konkurs blogów uczniowskich i studenckich z zakresu edukacji finansowej. Jury w składzie przedstawicieli Fundacji Kronenberga i Fundacji Think! oceniło 118 blogów zgłoszonych na konkurs i wyłoniło zwycięzców.
W całej Polsce trwa akcja społeczna Tydzień dla Oszczędzania 2013. Chęć uczestnictwa w projekcie zgłosiło ponad 140 nauczycieli. Dużym powodzeniem cieszy się konkurs blogowy dla uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów. O wysokie nagrody pieniężne walczy 118 blogów. Zadaniem autorów jest prowadzenie przez 4 tygodnie serwisu dotyczącego wiedzy z zakresu praktycznych umiejętności finansowych. Mają na to czas do końca listopada. Następnie pracować będzie jury, oceniając blogi pod względem m.in. zawartych treści oraz multimedialności.
Wszyscy jesteśmy konsumentami. I najczęściej z powodu naszej niewiedzy i braku umiejętności marnujemy niepotrzebnie wiele pieniędzy. Niestety, w podstawie programowej w polskich szkołach stosunkowo mało uwagi poświęca się rozwojowi świadomości konsumenckiej. Brakuje szeroko zakrojonej edukacji młodych i dorosłych konsumentów - dlatego też powstał ogólnoeuropejski portal ConsumerClassroom.eu, prowadzony we wszystkich językach UE.
W portalu Consumer Classroom znajdziemy wiele tematów konsumenckich, które można wykorzystać na różnych przedmiotach. Edukacja konsumencka jest interdyscyplinarna i jej celem jest rozwijanie umiejętności młodych konsumentów, które są im niezbędne w życiu.
Co polecamy (listopad 2013)?
Dla nowych użytkowników - krótki film instruktażowy na temat portalu pt. "Teaching Consumer Education" (w języku angielskim):
Rozbudowane zostało narzędzie do budowy cyfrowych lekcji i materiałów edukacyjnych online. Zaawansowane narzędzie do tworzenia lekcji umożliwia tworzenie złożonych, interaktywnych lekcji w formacie cyfrowym bez posiadania umiejętności programowania. Możesz łączyć ze sobą różnorodne zasoby - teksty, obrazy, filmy, w tym gotowe Zestawy edukacyjne w formacie cyfrowym dotyczące tematyki konsumenckiej - i publikować je w celu wykorzystania podczas zajęć. Możesz także przygotowywać quizy i sprawdzać wiedzę swoich uczniów. Więcej informacji na: http://www.consumerclassroom.eu/pl/content/narzędzie-do-tworzenia-lekcji.
Poszerz swoją wiedzę o tematyce konsumenckiej - zapoznaj się z broszurami informacyjnymi. Znajdują się tu linki do przydatnych zasobów opracowanych przez organizacje europejskie i krajowe, zawierające przydatne informacje z zakresu szerokiej gamy zagadnień konsumenckich: http://www.consumerclassroom.eu/pl/content/broszury-informacyjne.
Znajdziecie tu również wiele zasobów łączących rozrywkę z edukacją konsumencką. Na przykład grę Chocolate Trade Game, w której śledzimy, jak powstaje czekolada - od ziarna kakaowca aż po tabliczkę czekolady rozpływającą się w ustach: http://www.consumerclassroom.eu/resource/chocolate-trade-game. I wiele wiele innych.
Zapraszamy do korzystania z zasobów Consumer Classroom i organizacji ciekawych zajęć dla uczniów.
Miło nam poinformować, że w dniu 31.10.2013 r. (czyli dokładnie w Światowy Dzień Oszczędzania, wokół którego Fundacja Think! od kilku lat organizuje działania z zakresu edukacji finansowej) Sąd Rejestrowy dokonał połączenia Fundacji Instytut Rozwoju Komunikacji i Edukacji THINK! oraz Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy TERAZ EDUKACJA. Nowy podmiot - Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! będzie prawnym sukcesorem obu fundacji i będzie nadal działać pod marką Fundacja THINK!.
W związku ze zmianami prawnymi otrzymaliśmy nowy numer KRS: 0000483335. Zmieniły się także numery NIP: 5272703988 i REGON: 146954516. Powstała w wyniku połączenia Fundacja będzie kontynuować szeroką działalność na rzecz rozwoju edukacji i komunikacji społecznej. Zapraszamy do współpracy!
W ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2013 zapraszamy uczniów i studentów do udziału w konkursie na multimedialnego blog o finansach osobistych. Chodzi o wykorzystanie możliwości nowoczesnych narzędzi, jakim są serwisy Web 2.0 do promowania wiedzy z zakresu oszczędzania, inwestowania i mądrego korzystania z dostępnych na rynku produktów finansowych.
Od najmłodszych lat powinniśmy uczyć dzieci, że otaczające je technologie nie służą tylko do gier i zabaw, ale także wspierają uczenie się i rozwój. O tym właśnie jest nowy e-book z serii Think! - Technologie są dla dzieci. Poradnik dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, którego autorem jest Jolanta Okuniewska. Jest to pierwsze na rynku polskim opracowanie poświęcone rozwojowi kompetencji cyfrowych i społecznych uczniów klas I-III, przygotowany z myślą o nauczycielach wczesnoszkolnych.
Newsletter
Dołącz do newslettera Fundacji Think! Otrzymuj informacje o aktualnych projektach i wydarzeniach oraz korzystaj z tworzonych przez nas materiałów edukacyjnych: artykułów, wideo, poradników, raportów z badań i wielu innych.