Ułatwienia dostępu
Minęło pięć lat od organizacji pierwszej konferencji z cyklu „INSPIR@CJE - Jak uczynić polską szkołę jeszcze lepszą”. W Warszawie zakończyły się INSPIR@CJE 2017 - dwudniowe święto edukacji dzielenia się dobrymi pomysłami i wymiany doświadczeniami, rozmów i odkrywania nowych możliwości i narzędzi edukacji na wszystkich poziomach kształcenia.
Miło nam poinformować, że rozpoczynamy kolejną edycję programu "Tydzień dla Oszczędzania". Jest to ogólnopolska, edukacyjna akcja społeczna, której celem jest promowanie idei oszczędzania oraz przekazywanie wiedzy z zakresu racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi, jak również wspieranie rozwoju przedsiębiorczych postaw młodych ludzi. To już XI edycja tego projektu.
Niemal 80% nauczycieli uważa, że stosowanie technologii sprawia, że nauka staje się bardziej interesująca. Jednocześnie ponad 60% pedagogów zgłasza brak możliwości sfinansowania lekcji z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych (raport: 2016 Digital Education Survey). Naprzeciw temu problemowi wychodzi program Fundacji Orange – #SuperKoderzy, realizowany w partnerstwie z Akademią Młodego Hakera i Fundacją Think!. Od 31 marca w całej Polsce trwa nowy nabór do tego programu.
Edukacja finansowa społeczeństwa to raczej konieczność, gdyż w innym razie odsetek osób (finansowo) wykluczonych będzie coraz szybciej rósł. Szybciej między innymi wskutek rozwoju technologii, która coraz szerzej wkracza do sektora finansowego. W Warszawie zakończył się I Kongres Edukacji Finansowej, zorganizowany na Stadionie Narodowym przez cztery fundacje działające w obszarze edukacji finansowej: Warszawski Instytut Bankowości, Fundację im. Lesława Pagi, Fundację GPW i Fundację Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! Uczestniczyło w nim 340 osób ze 160 instytucji finansowych, organizacji pozarządowych oraz studentów i pracowników uczelni wyższych.
Jednym z najważniejszych elementów Programu Rozwoju Przedsiębiorczości "Tydzień dla Oszczędzania" jest gra symulacyjna Pierwszy Milion, w którą każdy może zagrać i sprawdzić swoje umiejętności związane z zarządzaniem budżetem, planowaniem, oszczędzaniem i inwestowaniem. W każdej edycji Programu odbywa się również kilka konkursów dla studentów i uczniów szkół ponadgimnazjalnych. W zakończonym właśnie konkursie "Milion na Bank" wzięło udział 2068 studentów z całej Polski.
W ostatnim tygodniu marca odbywa się w całej Europie "Europejski Tydzień Pieniądza" (European Money Week). Instytucje i osoby zajmujące się edukacją ekonomiczną społeczeństwa oraz edukacją przedsiębiorczości zapraszamy do Warszawy na pierwszy Kongres Edukacji Finansowej, który odbędzie się w dniu 28 marca 2017 r. na PGE Narodowym (Stadion Narodowy).
Powoli kończy się pilotażowa edycja programu #SuperKoderzy organizowanego przez Fundację Orange we współpracy z Fundacją Think! i Akademią Młodego Hakera. W niedzielę odbyło się ostatnie szkolenie trenerów programu, którzy będą prowadzić zajęcia w szkołach w kolejnej edycji. Wkrótce wspólnie z Fundacją Orange ogłosimy terminy, w których szkoły będą mogły zgłosić swój udział się do jednej ze ścieżek edukacyjnych.
W Warszawie zakończyły się INSPIR@CJE WCZESNOSZKOLNE 2017 - dwudniowe święto edukacji dzielenia się dobrymi pomysłami i wymiany doświadczeniami, rozmów i odkrywania nowych możliwości i narzędzi edukacji w klasach I-III szkoły podstawowej i przedszkolach. Uczestniczyło w nich blisko 350 osób z całego kraju. Nauczyciele inspirowali się nawzajem, poznawali nowe metody nauczania, podchwytywali pomysły i napełniali się dobrą energią tak bardzo potrzebną w pracy w szkole.
Portal Komisji Europejskiej www.ConsumerClassroom.eu zaprasza uczniów gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych do 4. edycji Konkursu Międzyszkolnego. W tym roku szkolnym tematem przewodnim jest energia i mądre korzystanie z jej zasobów.
Popularnym i skutecznym sposobem uczenia się języka jest łączenie nauki z zabawą. Ta metoda może być dobrym uzupełnieniem zajęć, podczas których poznajemy zasady gramatyki i ortografii i daje możliwość sprawdzenia nabytej wiedzy w praktyce. Takie podejście można z powodzeniem zastosować także w nauce języka polskiego przez dzieci uczące się w polskich szkołach dokształcających w różnych krajach świata.