Projekt jest skierowany do szkół ponadpodstawowych znajdujących się w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. Ma na celu rozwój kompetencji społecznych oraz cyfrowych uczennic i uczniów szczególnie potrzebujących wsparcia w tych obszarach, a także rozwój nauczycieli w obszarze pracy z narzędziami cyfrowymi oraz kompetencji 4K.
Czemu projekt IMPACT MAKERS?
Głównym celem IMPACT MAKERS jest umożliwienie uczennicom i uczniom realizacji projektów, które angażują lokalne społeczności. Udział w inicjatywie przyczyni się do wzrostu ich kreatywności, umiejętności pracy zespołowej, krytycznego myślenia oraz komunikacji, a także – co szczególnie istotne – rozwinie ich kompetencje cyfrowe i sprawi, że będą z większą świadomością i celowością sięgać po nowoczesne narzędzia pracy, przydatne zarówno w szkole, jak i w przyszłym życiu zawodowym. Projekty mogą stać się iskrą dla dalszych inicjatyw lokalnych, które zwiększą poczucie przynależności oraz chęć do poprawy jakości życia w społecznościach.
Korzyści z udziału
Udział w projekcie IMPACT MAKERS to szereg korzyści – dla całej społeczności szkolnej:
- Rozwój umiejętności cyfrowych i społecznych – kluczowych na rynku pracy.
- Możliwość praktycznego zastosowania wiedzy w praktyce, poza szkołą.
- Wsparcie doświadczonych edukatorów, trenerek i mentorów oraz dostęp do nowoczesnego sprzętu technicznego.
- Profesjonalne szkolenia oraz sesje rozwojowe dla nauczycieli – liderów projektu.
- Szansa na realizację własnych pomysłów i wpływ na lokalne środowisko.
Technologia na start
Dzięki współpracy z firmą Hewlett-Packard, każda szkoła uczestnicząca w projekcie otrzyma nowoczesne wyposażenie do stworzenia ministudia multimedialnego. Zestawy będą zawierały komputery, mikrofony i inne niezbędne akcesoria o wartości około 30 tys. zł, które znacząco podniosą poziom realizowanych projektów, a także posłużą szkołom po ich zakończeniu.
Rozwój kompetencji nauczyciela
Nauczycielki i nauczyciele w szkołach realizujących projekty społeczne – szkolni liderzy projektów – otrzymają specjalistyczne szkolenie oraz webinary, które pomogą im skuteczniej zarządzać projektami uczniowskimi. Szkolenia obejmą różnorodne metody pracy projektowej oraz wykorzystanie nowych technologii w edukacji. 20 naczuczycielek(-li) liderów Impact Makers weźmie także udział w indywidualnych sesjach rozwojowych z RMP Masterami oraz otrzyma raport Reiss Motivation Profile (Indywidualny profil motywacyjny RMP), opisujący wewnętrzne motywatory budujące dobrostan osobisty i zawodowy.
Z myślą o potrzebach nauczycielek i nauczycieli uczących w szkołach ponadpodstawowych powstanie również e-poradnik poświęcony rozwojowi kompetencji 4K.
Zapraszamy do projektu szkoły, które:
- widzą potrzebę wzmocnienia zaangażowania uczennic i uczniów w realizację szkolnych projektów społecznych z udziałem lokalnej społeczności.
- wskażą uzasadnioną potrzebę uczniów oraz nauczycieli w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych – wskażą obszary wymagające szczególnego rozwoju
- zgłoszą dwóch nauczycieli chętnych do udziału w programie, przeszkolenia i pilotowania oddziału klasowego w realizacji projektów społecznych; zmotywowanych do
- zdobywania nowych umiejętności i gotowych do poznawania nowych narzędzi pracy; chętnych do rozwijania kompetencji cyfrowych i społecznych – swoich i uczniów.
- zaangażują min. 50 uczennic i uczniów (np. 2 klas) w realizację min. 4 projektów społecznych w roku szkolnym 2024/2025 oraz kontynuacji działań w roku szkolnym 2025/2026. Kontynuacja zakłada realizację kolejnych projektów (mogą być prowadzone przez inne grupy i innych nauczycieli.
- w ramach realizowanych projektów będą publikować relacje z działań – z wykorzystaniem szkolnych kanałów komunikacji oraz blogów założonych na potrzeby realizacji projektów.
- mieszczą się w miejscowości poniżej 50 tys. mieszkańców
Projekt IMPACT MAKERS ma charakter pilotażowy i będzie realizowany w 10 szkołach od października 2024 do kwietnia 2025. Zapewniamy kompleksowe wsparcie oraz bogate zasoby edukacyjne, które pozwolą na skuteczną i inspirującą realizację projektów.
Proces rekrutacji i wyboru szkół trwa w okresie 15 lipca–16 września 2024.
Zgłoszenie szkoły odbywa się w dwóch krokach:
- Szkołę zgłasza dyrektor maksymalnie do 20 września 2024 r. – Formularz zgłoszeniowy dla dyrektora szkoły
- Nauczyciele zgłaszający chęć udziału w projekcie wypełniają formularz maksymalnie do 20 września 2024 r. – Formularz zgłoszeniowy dla nauczyciela – lidera
Szkoły zostaną poinformowane o wynikach rekrutacji 23 września 2024 r.
Pierwsze spotkanie online dla nauczycieli – liderek i liderów projektu odbędzie się 2 października w godzinach 18:00-19:30 na Zoomie.
Kontakt w sprawie projektu:
Joanna Kluz
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
691 084 058