Ułatwienia dostępu

Fundacja THINK! serdecznie zaprasza nauczycielki i nauczycieli oraz młodzież szkolną do udziału w ekscytującym przedsięwzięciu edukacyjnym – projekcie IMPACT MAKERS, który realizujemy w ramach programu Digital Equity Accelerator organizowanego przez firmę HP Inc..

Projekt jest skierowany do szkół ponadpodstawowych znajdujących się w miejscowościach do 50 tys. mieszkańców. Ma na celu rozwój kompetencji społecznych oraz cyfrowych uczennic i uczniów szczególnie potrzebujących wsparcia w tych obszarach, a także rozwój nauczycieli w obszarze pracy z narzędziami cyfrowymi oraz kompetencji 4K.

Czemu projekt IMPACT MAKERS?

Głównym celem IMPACT MAKERS jest umożliwienie uczennicom i uczniom realizacji projektów, które angażują lokalne społeczności. Udział w inicjatywie przyczyni się do wzrostu ich kreatywności, umiejętności pracy zespołowej, krytycznego myślenia oraz komunikacji, a także – co szczególnie istotne – rozwinie ich kompetencje cyfrowe i sprawi, że będą z większą świadomością i celowością sięgać po nowoczesne narzędzia pracy, przydatne zarówno w szkole, jak i w przyszłym życiu zawodowym. Projekty mogą stać się iskrą dla dalszych inicjatyw lokalnych, które zwiększą poczucie przynależności oraz chęć do poprawy jakości życia w społecznościach.

Korzyści z udziału

Udział w projekcie IMPACT MAKERS to szereg korzyści – dla całej społeczności szkolnej:

Technologia na start

Dzięki współpracy z firmą Hewlett-Packard, każda szkoła uczestnicząca w projekcie otrzyma nowoczesne wyposażenie do stworzenia ministudia multimedialnego. Zestawy będą zawierały komputery, mikrofony i inne niezbędne akcesoria o wartości około 30 tys. zł, które znacząco podniosą poziom realizowanych projektów, a także posłużą szkołom po ich zakończeniu.

Rozwój kompetencji nauczyciela

Nauczycielki i nauczyciele w szkołach realizujących projekty społeczne – szkolni liderzy projektów – otrzymają specjalistyczne szkolenie oraz webinary, które pomogą im skuteczniej zarządzać projektami uczniowskimi. Szkolenia obejmą różnorodne metody pracy projektowej oraz wykorzystanie nowych technologii w edukacji. 20 naczuczycielek(-li) liderów Impact Makers weźmie także udział w indywidualnych sesjach rozwojowych z RMP Masterami oraz otrzyma raport Reiss Motivation Profile (Indywidualny profil motywacyjny RMP), opisujący wewnętrzne motywatory budujące dobrostan osobisty i zawodowy.

Z myślą o potrzebach nauczycielek i nauczycieli uczących w szkołach ponadpodstawowych powstanie również e-poradnik poświęcony rozwojowi kompetencji 4K.

Zapraszamy do projektu szkoły, które:

Projekt IMPACT MAKERS ma charakter pilotażowy i będzie realizowany w 10 szkołach od października 2024 do kwietnia 2025. Zapewniamy kompleksowe wsparcie oraz bogate zasoby edukacyjne, które pozwolą na skuteczną i inspirującą realizację projektów.

Proces rekrutacji i wyboru szkół trwa w okresie 15 lipca–16 września 2024.

Zgłoszenie szkoły odbywa się w dwóch krokach:

  1. Szkołę zgłasza dyrektor maksymalnie do 20 września 2024 r. – Formularz zgłoszeniowy dla dyrektora szkoły
  2. Nauczyciele zgłaszający chęć udziału w projekcie wypełniają formularz maksymalnie do 20 września 2024 r. – Formularz zgłoszeniowy dla nauczyciela – lidera

Szkoły zostaną poinformowane o wynikach rekrutacji 23 września 2024 r.

Pierwsze spotkanie online dla nauczycieli – liderek i liderów projektu odbędzie się 2 października w godzinach 18:00-19:30 na Zoomie.

Kontakt w sprawie projektu:

Joanna Kluz
joanna.kluz@think.org.pl
691 084 058

Pobierz regulamin uczestnictwa szkoły w projekcie – TUTAJ.