Aktualności

Zwróć uwagę na zakupy internetowe

Portal Consumer Classroom, którego koordynatorem w Polsce jest Fundacja Think!, zaprasza uczniów szkół ponadpodstawowych do udziału w międzyszkolnym konkursie edukacyjnym. Zadaniem uczniów jest przygotowanie filmu, lekcji multimedialnej lub prezentacji zdjęć na tematy związane z zakupami internetowymi. Konkurs trwa do północy (czasu środkowoeuropejskiego) 2 kwietnia 2014 r.

Kamera! Kultura!

Fundacja Think! otrzymała grant z Akademii Orange na realizację projektu z zakresu edukacji kulturalnej pod nazwą (Ro)Zoom na Kulturę. Działania rozpoczynamy już w lutym, by w marcu wystartować z angażującym konkursem dla uczniów.

Najciekawsze blogi o finansach osobistych

Finał konkursu blogowego TDO 2013Od trzech lat Fundacja Think! wykorzystuje blogi jako doskonałą metodę edukacji młodzieży i studentów. W tym roku, w ramach akcji Tydzień dla Oszczędzania 2013, ogłosiliśmy i przeprowadziliśmy konkurs blogów uczniowskich i studenckich z zakresu edukacji finansowej. Jury w składzie przedstawicieli Fundacji Kronenberga i Fundacji Think! oceniło 118 blogów zgłoszonych na konkurs i wyłoniło zwycięzców.

Pierwszy Milion już zdobyty

W całej Polsce trwa akcja społeczna Tydzień dla Oszczędzania 2013. Chęć uczestnictwa w projekcie zgłosiło ponad 140 nauczycieli. Dużym powodzeniem cieszy się konkurs blogowy dla uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów. O wysokie nagrody pieniężne walczy 118 blogów. Zadaniem autorów jest prowadzenie przez 4 tygodnie serwisu dotyczącego wiedzy z zakresu praktycznych umiejętności finansowych. Mają na to czas do końca listopada. Następnie pracować będzie jury, oceniając blogi pod względem m.in. zawartych treści oraz multimedialności.

Co nowego w Consumer Classroom?

Wszyscy jesteśmy konsumentami. I najczęściej z powodu naszej niewiedzy i braku umiejętności marnujemy niepotrzebnie wiele pieniędzy. Niestety, w podstawie programowej w polskich szkołach stosunkowo mało uwagi poświęca się rozwojowi świadomości konsumenckiej. Brakuje szeroko zakrojonej edukacji młodych i dorosłych konsumentów - dlatego też powstał ogólnoeuropejski portal ConsumerClassroom.eu, prowadzony we wszystkich językach UE.

W portalu Consumer Classroom znajdziemy wiele tematów konsumenckich, które można wykorzystać na różnych przedmiotach. Edukacja konsumencka jest interdyscyplinarna i jej celem jest rozwijanie umiejętności młodych konsumentów, które są im niezbędne w życiu.

Co polecamy (listopad 2013)?

Dla nowych użytkowników - krótki film instruktażowy na temat portalu pt. "Teaching Consumer Education" (w języku angielskim):

Rozbudowane zostało narzędzie do budowy cyfrowych lekcji i materiałów edukacyjnych online. Zaawansowane narzędzie do tworzenia lekcji umożliwia tworzenie złożonych, interaktywnych lekcji w formacie cyfrowym bez posiadania umiejętności programowania. Możesz łączyć ze sobą różnorodne zasoby - teksty, obrazy, filmy, w tym gotowe Zestawy edukacyjne w formacie cyfrowym dotyczące tematyki konsumenckiej - i publikować je w celu wykorzystania podczas zajęć. Możesz także przygotowywać quizy i sprawdzać wiedzę swoich uczniów. Więcej informacji na: http://www.consumerclassroom.eu/pl/content/narzędzie-do-tworzenia-lekcji.

Lista dziesięciu popularnych filmów, w których poruszane są wątki dotyczące zrównoważonego rozwoju: http://www.consumerclassroom.eu/pl/node/6907.

Poszerz swoją wiedzę o tematyce konsumenckiej - zapoznaj się z broszurami informacyjnymi. Znajdują się tu linki do przydatnych zasobów opracowanych przez organizacje europejskie i krajowe, zawierające przydatne informacje z zakresu szerokiej gamy zagadnień konsumenckich: http://www.consumerclassroom.eu/pl/content/broszury-informacyjne.

Znajdziecie tu również wiele zasobów łączących rozrywkę z edukacją konsumencką. Na przykład grę Chocolate Trade Game, w której śledzimy, jak powstaje czekolada - od ziarna kakaowca aż po tabliczkę czekolady rozpływającą się w ustach: http://www.consumerclassroom.eu/resource/chocolate-trade-game. I wiele wiele innych.

Zapraszamy do korzystania z zasobów Consumer Classroom i organizacji ciekawych zajęć dla uczniów.

Fundacja THINK! jest koordynatorem krajowym portalu ConsumerClassroom.eu.

Nowy THINK!

Logo Fundacji Think!Miło nam poinformować, że w dniu 31.10.2013 r. (czyli dokładnie w Światowy Dzień Oszczędzania, wokół którego Fundacja Think! od kilku lat organizuje działania z zakresu edukacji finansowej) Sąd Rejestrowy dokonał połączenia Fundacji Instytut Rozwoju Komunikacji i Edukacji THINK! oraz Fundacji Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy TERAZ EDUKACJA. Nowy podmiot - Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Wiedzy THINK! będzie prawnym sukcesorem obu fundacji i będzie nadal działać pod marką Fundacja THINK!.

W związku ze zmianami prawnymi otrzymaliśmy nowy numer KRS: 0000483335. Zmieniły się także numery NIP: 5272703988 i REGON: 146954516. Powstała w wyniku połączenia Fundacja będzie kontynuować szeroką działalność na rzecz rozwoju edukacji i komunikacji społecznej. Zapraszamy do współpracy!